Endodoncija - pitanja i odgovori | Identalia

Početna stranica » Endodoncija » Endodoncija - pitanja i odgovori

Endodoncija - pitanja i odgovori

Zatraži besplatnu ponudu

Endodoncija je posebna grana stomatologije koja se bavi liječenjem zubne pulpe i ostalih mekih tkiva koja se nalaze unutar zuba.

Endodont je stomatolog koji je specijaliziran za liječenje korijenskog kanala i mekih tkiva koja se nalaze unutar kanala. Većina stomatologa ima osnovna znanja kada je u pitanju endodoncija, no za kompleksnije situacije treba potražiti pomoć stomatologa koji je specijaliziran za endodonciju.

Kada govorimo o liječenju korijenskog kanala tada mislimo prvenstveno na uklanjanje upalnih procesa i uklanjanje odumrle pulpe. Osim toga liječenje korijenskog kanala podrazumijeva i kompletnu sanaciju zuba.

Zubna pulpa je splet mekih tkiva koja se nalaze unutar korijenskog kanala. Zubna pulpa se sastoji od zubnog živca, krvnih žilica te mekih vezivnih tkiva unutar kanala.

Ukoliko dođe do prodora bakterija unutar korijenskog kanala, nastaju upalni procesi koji će zahvatiti zubnu pulpu. Ukoliko se upala ne sanira, doći će do odumiranja zubne pulpe.

Ukoliko se odumrla zubna pulpa ne ukloni, doći će do infekcije koja će ugroziti okolne kosti i dovesti do gubitka zuba.

Zub se otvara i kroz otvor se uklanja odumrla zubna pulpa. Nakon toga se zub čisti i u njega se stavlja lijek, a potom se zub zatvara privremenim ispunom. Nakon određenog vremena, pacijent se vraća kod stomatologa te se zub otvara i lijek vadi van. Ukoliko više nema infekcije i upale zub se čisti i zatvara ispunom.

Liječenje korijenskog kanala se odvija kroz nekoliko dolazaka stomatologu, a u većini slučajeva potrebna su tri dolaska. Često je moguće i koji dolazak više, a ovisi prvenstveno o pojedinom slučaju.

Zub bez zubne pulpe može trajati i doživotno jer zubna pulpa nije presudna za vijek trajanja zuba. Vijek trajanja će u potpunosti ovisiti o kvaliteti oralne higijene i redovnih odlazaka stomatologu.

Gubitkom zubne pulpe funkcionalnost zuba nije niti na jedan način narušena. Pacijent će zub koristiti jednako kvalitetno kao prije odumiranja pulpe.

Niti jedan stomatološki nadomjestak nije kvalitetan kao prirodni zub stoga treba spasiti svaki prirodni zub koji se može spasiti.

Poliklinika Identalia

Za sve naše buduće pacijente prvi pregled u Poliklinici Identalia je potpuno besplatan

Svjedočanstva pacijenata

Počitajte što naši pacijenti kažu o svom iskustvu u Poliklinici Identalia